mandag 4. mai 2009

Aeropress for Potti

Her er et bilde av aeropress - ser rett og slett ut som laboratoriumsutstyr. Den er fantastisk enkel i bruk og lett å rengjøre også, høres ut som noe tv-shop drit men det er det altså ikke! Du må bare komme ned på jobb en dag så skal jeg vise deg hvordan du gjør det - enklere enn å trakte kaffe :) Kaffen blir kjempegod også - sett at du kjøper kaffe hos meg da, og ikke på butikken, hehe ;)
Du koker vann med vannkoker, man kan faktisk gjøre det i mircobølge-ovn også men tror vannkoker er best. Hvis du vil se hvordan man gjør det kan du bare gå på youtube og se demonstrasjonsfilmer. De fleste filmene der lager espressokaffe, men det er samme prosedyre bare forskjellige bønner og mengde vann. Merker at jeg ble fantastisk ivrig nå, hehe :) Jobber på onsdag, torsdag (da er det sikkert mye folk) og i helga. Men hvis du feks har tid på søndag eller lørdag kveld kan vi sikkert få lov av Lynda å låse oss inn og lage kaffe bare vi to :)

6 kommentarer:

  1. Må du drikke kaffe for å holde øyene oppe over bøkene?? Bare spør, siden du drikker så mye ;) De få gangene jeg kjøper kaffe forventer jeg et lite koffeinkick, men det skjer jo aldri.Hadde vært ganske heandy i disse eksamenstider!! Likte denne nerdeduppeditten din, nå kan jeg faktisk tenke på å kjøpe meg en kaffedings en gang i framtiden. Er de dyre??

    SvarSlett
  2. Hvis du hiver i deg et par, tre kopper skal jeg love deg at du får et lite koffein-kick :) Spesielt utover de senere nattestimer. Aeropress koster rundt 400kr, noe som ikke er særlig dyrt med tanke på at en brukbar kaffetrakter koster godt over 1000-lappen. Det er et godt kjøp. Har tenkt på å skaffe meg en selv, men har jo akkurat kjøpt meg espresso-maskin. Og jeg mener, hvor kaffidilla er det lov å ha? :)

    SvarSlett
  3. Ja, bolli!!! SÅ gøy!!! Jeg vil gjerne lære kaffi trisk av deg kjære!!! :D

    SvarSlett
  4. Hihi, så gøy! Skal lære deg kaffi trisk så du blir grønn av informasjon jeg :)

    SvarSlett
  5. Heter det kaffi trisk? Hehe.. Triks kanskje.. Det er flott! Kan kanskje til Helga! :) :)

    SvarSlett

NOEN GRUNNER TIL AT FORMER OG CELLULITTER ER KJEKT Å HA :)