mandag 4. mai 2009

Rancilio i mitt hjarte !

Nå skal jeg egentlig på butikken og handle, men kommer ikke på alt jeg skal ha så da er det jo like greit å bare vente til jeg får det ned på papiret. For noen uker siden kjøpte jeg meg espresso maskin og kvern <3. Det har blitt mye banning og krangling, men kan si med rimelig sikkerhet at jeg etterhvert falt hodestups forelska for kanskje andre gang i mitt 23 år lange liv. Ekte kjærlighet starter som regel med krangel, er det ikke så? :)



Maskinen er en italiensk Rancilio - og er så fornøyd at jeg gjerne skulle betalt det dobbelte. I begynnelsen strevde jeg en del for å få til å lage god kaffe, men nå blir den like god som den jeg lager på jobb :) Melka er fortsatt litt "tricky", men begynner å få det til nå :) Går endel penger på fantastiske kaffebønner fra Tim Wendelboe, og ganske mange liter melk i uka. Kaffe har det siste året gått fra å være en trivelig hobby til å nesten bli en slags livsstil, hehe. Høres ganske så teit ut, men det er noe som er så fantastisk med kaffe som trigger læringsønskene mine. Et aspekt er selvfølgelig perfeksjonisme - det er så vanvittig mange faktorer som man kanskje aldri har tenkt på før som er med på å bestemme om du får en god kaffe. Man kan alltid bli bedre, og jo flinkere man blir desto vanskeligere blir det å få til en god kaffe. Logoen på kaffekoppen er forresten fra jobb - måtte jo kjøpe meg en kaffekopp derfra siden jeg mest sannsynlig flytter til høsten.

4 kommentarer:

  1. Å, nå fikk jeg lyst på kaffi. Tinekaffi.
    Har ikke drukket kaffi på flere uker. Fikk ikke lov av homeopaten min, men det skal jeg faktisk drite i nå som jeg har osteopat :D
    Stilig maskin. Du er god! <3

    SvarSlett
  2. uffda, hørtes ikke noe ålreit ut. Drikker nok rundt 6 kopper kaffe hver dag nå for tida jeg. Burde vel kanskje kutte litt ned på det, men det tror jeg ikke at jeg klarer gitt. Heia kaffi! :))

    SvarSlett
  3. Du har jo blitt "verre" enn meg på kaffi drikkinga! :) Men jeg som er så glad i kaffi burde jo virkelig lære meg litt mer om dette her. Nå har jeg jo hvertfall skaffet meg kaffeTRAKTOR, men når det bare er meg som skal ha en kopp blir det ofte til at jeg tar i bruk vannkokeren og gullkaffepulver.. Fyfy tenker du nok da.. Jeg skal komme ned til deg på jobb en dag og kjøpe god kaffi av deg! :)

    SvarSlett
  4. Jaaaaa, do it! Hvis du for det meste lager kaffe til deg selv, skal jeg vise deg en morsom kaffi-nerd dings! Den er fantastisk og enkel, og du kan lage kaffe til en person i en fei! <3

    SvarSlett

NOEN GRUNNER TIL AT FORMER OG CELLULITTER ER KJEKT Å HA :)