lørdag 7. november 2009

Sammis :D




En stor nyhet! Eller dvs. for meg ihvertfall, hehe. Antageligvis ikke like stor for de som har bebbis i magen ;) Tinemor har bestemt seg for å få en hund! Etter nøye vurderinger og mange diskusjoner har jeg kommet frem til at Samojed er rasen for meg :) En fantastisk hvit bamse som elsker alle.

Hovedgrunnen til at jeg valgte akkurat denne rasen er at jeg har tenkt til å bruke hunden som terapihund i jobb. Samojeden elsker som sagt alle, og er en rolig hund som passer utmerket til å jobbe med mennesker.
I dag har jeg vært på min aller første hundeutstilling sammen med Lene og Mari. Det var veldig spennende å treffe forskjellige hunder og særlig Samojeder! Endel unghunder som fortsatt er opprørske tenåringer, men også noen rolige og flotte sammiser som var veldig hyggelig å hilse på.

Bomullsdotten har jeg planer om å skaffe meg når våren kommer og jeg har tid til å ta meg av en liten valp :) De er nyydelige!




6 kommentarer:

  1. Helledussen for en nydelig hund!! :) Så gøy det blir! Da har vi en liten beppis alle sammen til våren :D Ser ut som en liten isbjørn når den er valp.. SØØØØD!!! :D

    Nå skal "kvalma" legge seg.. Natti natt min skatt. Keep up the good blog work! Som sagt: Vi liår det!! :) God klem

    SvarSlett
  2. Det er sant! Jeg kommer muligens nedover til kr.sand for å hente den. Står på en valpeliste i nærheten av Flekkefjord :) Vet ikke om de får nok tisper da, men hvis de får det kommer jeg ned på besøk for å hente valpen :)

    Savner deg! Håper jeg kan komme på besøk i januar også! :) Har praksis i begynnelsen av januar, men hvis det blir i Elverum kan jeg fortsatt komme på besøk :)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med valget av en herlig krabat:)Jeg er helt bitt av Samojedbasillen:) Ønsker meg flere, men har litt lite plass enda. Koselig å møte deg på utstillinga igår:) Jeg skal sende deg linken på siden jeg snakket om på FB.
    Håper ventetida går fort så du snart kan begynne å kose deg med bomullsdotten:)
    Ha en fortsatt fin søndag:) Vi høres!

    SvarSlett
  4. Det er så herlig å ha noen å dele ivrigheten min med! Tror de fleste venninnene mine begynner å bli ganske så lei av alt sammis-praten nå, hehe :) Var kjempehyggelig å treffe dere to også!
    Gleder meg masse til jeg skal hente valpen min! I første omgang gleder jeg meg mest til å få klarsignal fra oppdretter, det skal bli godt å få det unnagjort! :)

    SvarSlett
  5. Fantastisk fin hund!
    Slik en kunne meg og Bjarne også hatt..
    en annen gang. Begynner med baby vi ;)

    Gøy at du deler. Del mere! :)

    SvarSlett
  6. Jeg kan vel slå fra meg at vi noengang får hund:) Men greit at venninner anskaffer seg hund så kan jeg komme og kose og leke:)

    Bare kom på besøk!:) Nå må jeg nesten se hvordan det blir i januar da.. Alt blir jo veldig nytt og uvant, men seff må du komme på besøk hvis du uansett skal til Sørlandet! Ikke noe gleder mitt hjarte meir:) Hold meg oppdatert:)

    SvarSlett

NOEN GRUNNER TIL AT FORMER OG CELLULITTER ER KJEKT Å HA :)