lørdag 7. november 2009

Oppdatering!

Nå føler jeg er real oppdatering er på plass! Leeenge siden jeg har skrevet noe, men bedre sent enn aldri - eller hur? :) Nå koser jeg meg i egen leilighet i Trondheim. Går sosionomstudiet, og tror jeg virkelig har funnet studiet for meg. Det er kjempespennende! Har allerede begynt min første praksis gjennom mentor i Nattergalen. Det er frivillighetsarbeid for barn med minoritetsbakgrunn i Norge. Jeg er mentor for ei jente fra Somalia som jeg tilbringer 2-3t med i uka. Jeg får trening i å kommunisere med barn og innsikt i en familie med minoritetsbakgrunn, og altså en veldig god erfaring til senere. Målet er å gi barna selvtillit, bedre sosiale ferdigheter og hjelpe de til å bli flinkere i norsk. Jeg skal også gi barnet innsikt i hvordan det er å være student i Norge, og hjelpe henne med lekser. Vi har store planer om å bowle ganske snart, og å ha juleverksted når jula nærmer seg. Har møtt henne et par ganger, og hun er kjempesøt :) Tror dette blir veldig lærerikt!

Jeg ønsker meg snø! Ser på værmld at det snør rundt omkring i Norge, skulle så gjerne fått litt snø opp hit også. Begynner å få skikkelig julestemning allerede. Det er kanskje ikke så rart i og med at alle butikkene har juleutstillingen på plass, og at trærne rundt i byen har fått julelys på plass. Gleder meg til juleferie på Røros, og en liten tur til hytta under romjula. Det blir skikkelig stas!
Hurra for jula- da skal jeg ete meg feit, drikke meg god og full, se masse gode filmer og gå i pysj fra morra til kveld! <3

http://www.woodwardgallery.net/morrison/lollipops.jpg

4 kommentarer:

  1. Så fantastisk bra!! Høres jo kjempe spennende ut dette her!!:) Jeg er glad du er tilbake på blogge fronten! Da kan jeg kose meg med å lese innleggene dine og se hva som skjer i ditt liv også :D Vi liår det!

    Det er koselig med snø og julestemning:) Her snødde det faktisk i forigårs. Først sluddet det, men så.. PLUTSELIG dalte det nede nydelige, svære snøfnugg. Det var kjempe kos, men varte ca bare i 5 min :D
    Velkommen tilbake bolli!! <3

    SvarSlett
  2. Takk for det - æ liår å være tilbake!
    Åå, snøen kom til meg også! <3

    SvarSlett
  3. Godt å lese at du har det bra,Tinemor!
    Det høres veldig spennende ut med sosionom studie. Jeg blir glad i hjertet av å lese :)

    Klem til deg!

    SvarSlett

NOEN GRUNNER TIL AT FORMER OG CELLULITTER ER KJEKT Å HA :)