fredag 27. november 2009

Strikk og vær glad!

Nå er det strikkesesong igjen :) Jeg har begynt på mitt største prosjekt så langt, Marius-genser med rundfelling it is. Julegave til meg selv tenker jeg, nydelig og deilig genser når vinteren endelig dukker opp. I oppskriften er genseren svart, men vil ha den blå slik som den opprinnelige marius-genseren jeg så her "jukser" jeg bittegrann ;)

Så nå har jeg masse arbeid foran meg mens jeg sitter og drømmer om min fremtidige samojed :) Må nok ta noen pauser innimellom for å lese litt pensum, men fant ut at strikketøy er genialt for sene og trøtte forelesninger! Holder meg våken samtidig som jeg klarer å følge bedre med på foreleseren - brilliant :)

Straks ferdig med en arm så det går fremover, om ikke i superfart så går det ihvertfall riktig vei. Maribolla strikker matchende lue til meg så nå blir jeg hyttefin til uttpå nyåret! Gleder meg allerede til påskeferie på Småsjøvollen <3

Snøen har enda ikke kommet til trøndelag, men det er meldt snø på søndag! Hihi, håper virkelig det kommer snø - det blir stas med årets første fall :)
I helga har jeg nok engang store planer om å passe på sofaen! De største fornuftige aktivitetene som blir gjort er nok å spise, vaske litt klær og lese bøker om hunde-atferd. Og selvfølgelig å strikke videre på genseren min. Blir stas når den er ferdig. Ser den første armen kanskje blir noe usymmetrisk, men regner det som en del av min første hjemmelagede genser jeg :) Så langt har jeg altså kommet på arm nr. 1, skal prøve å få lagt ut oppdateringer underveis. Blir spennende dette her, særlig når jeg skal begynne med mønsteret. Bli med og strikk folkens, det er så trivelig!

God helg til dere alle :)





5 kommentarer:

  1. Åh- så flink du er! Jeg har lenge tenkt på å begynne å strikke, noe babygreier eller noe, men får meg ikke til å begynne. Det er jo så herlig når man først kommer igang. En ganske så meditativ tilstand faktisk :)

    Genseren så kjempefin ut- Lykke til. Blir nok super og god å ha til vinteren :)

    Ha ei deilig helg på sofaen vennen min! God klem

    SvarSlett
  2. Misunner deg og dine frtidssysler :) Liker at du har begynt å blogge igjen, Tine!!

    Har du det bra i Trondheim??

    Klem fra Elise :)

    SvarSlett
  3. Begynn å strikke du også Elise, det er så trivelig! :) Kjente at det var på tide å begynne med blogginga igjen nå - lenge siden sist!

    Jeg har det fantastisk bra i Trondheim! Dette nok byen for meg :) Savner jo Kr.sand også, men kommer nok på besøk etterhvert :)

    SvarSlett
  4. Du er så goooo :) jeghar ikke tålmodighet til sånne store prosjekter. Blir som regel et halvferdig skjerf... Men hadde vært Kos å strikka noe til lillegutt..:) håper du har hatt ei herlig helg og passa godt på sofaen :) miss u <3

    SvarSlett
  5. Til informasjon er denne genseren med rundfelling i utgangspunktet strikket i sort fordi Sandes hadde ikke kommet med marineblå alpakka enda da den ble designet. :)

    SvarSlett

NOEN GRUNNER TIL AT FORMER OG CELLULITTER ER KJEKT Å HA :)